5. Stores: Algemeen

Hoe stel ik de starttijd in voor mijn tracks op TikTok?

Van tracks die verzonden worden naar TikTok kun je zelf de begintijd instellen van het fragment dat op TikTok gebruikt moet worden.

Hoe werkt het?
– Wanneer je een audiotrack hebt geüpload, kun je deze openen met het ‘potloodje’ op tabblad 3 of de ‘edit’-optie op tabblad 4 in je release.
– Onderaan de pagina vind je nu de optie ‘Start Point Time’. Hier vul je de gewenste starttijd in.
– Het formaat is mm:ss, dus wanneer je wilt dat de track op TikTok begint bij 1 minuut 20 seconden, dan voer je ’01:20′ in
– De optie werkt alleen bij nummers die langer dan 30 seconden duren en de opgegeven begintijd moet minimaal 30 seconden voor het einde van de track liggen.

Read More

Hoe pas ik mijn artiestenpagina op Deezer aan?

Deezer heeft sinds begin 2020 een optie die vergelijkbaar is met Spotify for Artists: Deezer for Creators (voorheen Deezer Backstage). Net als bij Spotify for Artists kun je via Deezer for Creators je profiel aanvullen met foto’s, een biografie en links naar je social media-accounts. Daarnaast belooft ook Deezer dat je meer inzicht krijgt in het luistergedrag van je fans.

Aanmelden voor Deezer for Creators doe je via https://creators.deezer.com/user/login.

Je hebt de keuze om je aan te melden als artiest, label of manager. Voor je aanmelding heb je o.a. een UPC nodig van een van je releases en verder dien je de naam en het email-adres van je distributeur door te geven. Daarnaast kun je links invullen voor je profielen op Facebook, Instagram en Twitter, maar deze zijn niet verplicht.

Read More

Hoe verifieer ik mijn Shazam-account?

Muziek-app Shazam biedt artiesten de mogelijkheid om hun profiel te claimen. Met een geverifieerd profiel kun je zelf je artiestenfoto aanpassen en nieuwsberichten toevoegen. Daarnaast krijg je toegang tot uitgebreide statistieken. Je verifieert je Shazam-account via deze link.

Read More

Zijn stores verplicht om mijn release te plaatsen?

Nee, stores kunnen zich het recht voorbehouden om content niet, of niet wereldwijd, te plaatsen op basis van bijvoorbeeld genre, regio of inhoud. Bij de grootste platforms – iTunes/Apple Music, Spotify, Deezer, Google Play, enz. – maken we niet vaak mee dat een release niet geplaatst wordt. Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, dan kunnen we hier helaas niets aan veranderen.

Read More

Hoelang blijft mijn release online?

Nadat je release online is verschenen, blijft deze in principe “voor altijd” beschikbaar in de diverse stores. In theorie kan een store zonder opgaaf van redenen releases na verloop van tijd verwijderen, maar in de praktijk komt dat zelden voor. Verder kan het natuurlijk voorkomen dat een downloadstore of streamingdienst helemaal gesloten wordt.

Als je je release zelf wilt laten verwijderen, dan doe je dat via de optie “Takedown from all channels” (tabblad “Distribution”) bij de betreffende release, of je mailt naar info@wmdigitalservices.nl.

Read More

In welke stores plaatsen jullie mijn muziek?

Een actueel overzicht van alles stores en platforms in ons distributiepakket vind je hier. Na het afronden van het upload-proces kun je kiezen of je je releases naar alle stores wilt sturen, of dat je een selectie wilt maken. Houd er rekening meer dat stores en diensten zonder voorafgaande kennisgeving van naam kunnen wijzigen of opgeheven kunnen worden. Bovendien kunnen stores zich het recht voorbehouden om content niet, of niet wereldwijd, te plaatsen op basis van bijvoorbeeld genre of regio waarin ze actief zijn.

Zie ook: Uitzonderingen voor gebruik Facebook Rights Manager, YouTube Content ID en TikTok.

Read More
WM Digital Services

Online muziekdistributie met een persoonlijke touch: jouw muziek op Spotify, iTunes, Apple Music, Deezer, Tidal, Instagram en andere grote platforms.

Mail: info@wmdigitalservices.nl
Tel: 06-52384531 [Alleen tijdens kantooruren]

KvK-nummer 14122344
Btw-nummer NL001103189B98

Alle op onze website genoemde bedragen zijn incl. 21% btw.

Social Media