Kan ik mijn release achteraf wijzigen?

Blijkt er iets niet te kloppen aan je release nadat deze online is verschenen? Je kunt via je account een aantal zaken wijzigen, b.v. de titel van je release (mits deze blijft matchen met de gegevens op het artwork), songtitels, de labelnaam, het genre of de verkoopprijs. Audiobestanden en artwork kunnen ook gewijzigd worden, maar alleen op het moment dat er geen ‘deliveries’ of updates meer in de wachtrij staan voor de betreffende release.

Zaken die niet gewijzigd kunnen worden zijn:
– de artiestennaam (hierop zijn uitzonderingen mogelijk, mail vooraf voor informatie)
– de UPC- en ISRC-codes
– de volgorde van de tracks en het aantal tracks

Nadat je de gewenste wijziging hebt doorgevoerd, verzend je je release opnieuw naar alle platforms waar deze oorspronkelijk ook naartoe is gestuurd. Dit doe je via de optie ‘update’ op tabblad 6 van je release.

Houd er rekening mee dat het enige tijd duurt voordat alle platforms een wijziging verwerkt hebben. Is je wijziging na 14 dagen nog niet zichtbaar? Neem dan contact met ons op.


Category: 3. Releases: Audio, artwork en titelgegevens
Tags:

← Help
WM Digital Services

Online muziekdistributie met een persoonlijke touch: jouw muziek op Spotify, iTunes, Apple Music, Deezer, Tidal, Instagram en andere grote platforms.

Mail: info@wmdigitalservices.nl
Tel: 06-52384531 [Alleen tijdens kantooruren]

KvK-nummer 14122344
Btw-nummer NL001103189B98

Alle op onze website genoemde bedragen zijn incl. 21% btw.

Social Media